DoLphin

DoLphin

Saturday 6 July 2013

The Junas Monkey dikabarkan bubar





Akibat personilnya terlalu sibuk dalam berakting, band The Junas Monkey dikatakan bakal berbubar. Namun, kabar itu dibantahkan oleh ketiga personilnya, (Aditya, Ajun dan Stefan).
Ketika ditanya soal itu,salah seorang personil The Junas Monkey, Ajun atau nama sebenarnya, Ajun Perwira terus meluruskan hal tersebut.
“Tidak. Kami masih bersama. Cuma, kesibukan berakting menyebabkan kami jarang membuat persembahan di TV,” katanya dalam sinarharian, Malaysia
“Itu cuma gosip,” tambah Stefan William Umboh, 19 selaku vokalis.
Pembuktian itu semakin kuat apabila mereka sedang tampil mempromosikan lagu single mereka di acara-acara music.
Karna terlalu sibuk dengan jadwal shooting yang padat, mereka terpaksa menangguhkan promosi lagu single mereka sebelum ini.
“Sepatutnya kami datang sini Disember lalu, tetapi sebab sibuk dengan berlakon, kami tangguh dulu,” kata Aditya Suryo Saputro, 25.
Dalam pada itu, berbekalkan bakat dan rupa, ketiga-tiga personil The Junas Monkey ini menjadi rebutan produksi di Indonesia.
Tidak heran jika wajah mereka sering menghiasi layar kaca TV untuk beberapa sinetron dan film di Indonesia
Malah film Stefan, Air Terjun Pengantin Phuket sudah ditayangkan di bioskop - bioskop.
Ketika ditanya soal penglibatan mereka dalam lakonan, nyanyian dan peragaan berkaitan dengan meraih populariti, mereka menjawab dengan bersahaja.
“Minat, populariti, cari duit. Semuanya..Masa muda-muda ini, harus kerja keras,” kata Ajun mewakili kumpulannya.
Apabila dibangkitkan isu bersandar pada rupa berbanding bakat, The Junas Monkey akui hal tersebut sering diperkatakan.
“Memang banyak orang kata seperti itu, tetapi sebenarnya kami ada bakat sendiri,” kata Stefan.
Nama band The Junas Monkey diambil dari nama personilnya masing-masing yaitu Jun (Ajun), A (Aditya) dan S (Stefan).
Sedangkan ‘monkey’ pula berikutan minat mereka bertiga terhadap monyet yang disifatkan menghiburkan, bertenaga, menarik juga sebagai simbol kepada band ini ketika membuat persembahan di atas pentas.
Apabila ditanya kesesuaian nama itu digunakan untuk sepuluh tahun lagi, mereka yakin untuk terus menggunakan nama itu sampai bila-bila tanpa diubah-ubah. 
“Harus sesuai.. Jika sesuai, artinya kami tetap bersama.. walaupun sudah bukan remaja, tak apa..yang penting kami bersama,” katanya.

No comments:

Post a Comment